Välkommen på visning
onsdagar jämna veckor
kl. 15:00

En liten förskola med ett stort hjärta

Tantodalens Förskola består av tio barn i åldrarna 2–5 år, två pedagoger och en rektor. Vi har utrymme att växa till en barngrupp med 18 barn och rekryterar just nu familjer. Förskolan ligger i härliga Tanto på Södermalm i Stockholm, nära många parker och med bra kommunikationer för längre utflykter. Vi har en svårslagen lärartäthet (50 procent), och en intern mycket trygg vikariepool om behovet skulle uppstå.

Natur och kultur är förskolans hjärtefrågor och vi tillbringar mycket tid utomhus året runt. I samarbete med Friluftsfrämjandet är vi en Skogsmulleförskola. Vi arbetar utifrån begreppen gemenskap, främja fantasin, stimulera nyfikenheten, upptäckarglädje och skaparlust.
Barnens medbestämmande är alltid i fokus, och leder vägen för den pedagogiska verksamheten. Vårterminens tema var kroppens anatomi, höstterminens tema är rymden (som självklart ger oändligt många uppslag till skapande, lekar, matematiska övningar och språkutveckling).